Erfaren kørselsleder med personaleansvar søges
Brænder du for at lede og udvikle dine medarbejdere i en miljøvirksomhed? Har du flair for personaleledelse, planlægning/disponering og strukturering? Og har du lyst til at arbejde i en virksomhed, der er baseret på cirkulær økonomi og netop er CSR-certificeret? Så har vi måske dit drømmejob.
Vi ønsker at styrke vores logistikafdeling, hvorfor vi søger endnu en dygtig kørselsleder. Afdelingen har ca. 40 chauffører ansat og indsamler dagligt pantbelagte engangsemballager hos ca. 350 kunder. Vi har et bredt udvalg af indsamlings-materiel, når vi henter hos vores forskellige kunder.
Om jobbet
Du vil få ansvaret for ca. 20 chauffører, fordelt på 10 biler. Chaufførerne arbejder i turnus, fra kl. 5:00 til 21:00 fra mandag til lørdag. Sammen med kørselslederen/kørselskoordinatoren sikrer du en driftssikker bilpark og løser dagligdagens udfordringer. Du er en synlig og erfaren personaleleder, og du er god til at motiverer dine medarbejdere.
Dit ansvar er at sikre en optimal økonomi i vores kørsel og holde et højt serviceniveau overfor vores kunder, som er returmodtagere over hele landet, fx dagligvarebutikker, cafeer, restauranter, hoteller og kontorer.
Stillingen er en fastansættelse på fuld tid med reference til logistikchefen.
Dine ansvarsområder:
- Det overordnede personaleansvar for dine chauffører, som fortrinsvis kører træk-trailer og forvogne.
- Det ledelsesmæssige ansvar for at gennemføre den daglige indsamling fra returmodtagere til transitpunkter og til vores produktion. Med til at implementere nye initiativer ud fra Dansk Retursystems strategi. Dette sker i samarbejde med Supply Chain, som logistikafdelingen er en del af.
- Sikre at budgetter overholdes samt en løbende status på disse.
- Vedligeholdelser og udvikling det gode/konstruktive samarbejde med både interne og eksterne kunder.
- Sikre at den daglige kørselsafvikling afvikles med omtanke i forhold til miljøet.
- Sikre at kørslen afvikles ansvarligt i forhold til både det fysiske og psykiske arbejdsmiljø.
- Sikre at der sker en korrekt disponering og koordinering, enten ved egn deltagelse eller ved uddelegering.
- Lede og planlægge kørslen for den kommende periode i samarbejde med Supply Chain plannerafdelingen. Lede og udvikle chaufførerne, herunder udvikling af metoder og processer.
Vi forestiller os, at:
Du er en erfaren personaleleder som er god til forandringsledelse, vedholdende, struktureret, iderig og har en veludviklet analytisk sans. Du spiller en aktiv rolle, både i Supply Chain og i Dansk Retursystem, i arbejdsmiljøarbejdet og i arbejdsmiljøorganisationen, samt sikre at sikkerhedsinstruktioner er opdateret og løbende udvikles.
Som leder er du synlig, problemløsende og motiverende. Du har fokus på god kommunikation, motivation og en positiv indstilling.
Derudover forventer vi at du:
- har arbejdsmiljøuddannelsen
- har et solidt kendskab til transportbranchen og relevant lovgivning på området
- har erfaring med drift og vedligeholdelse af kørende materiel
- gerne erfaring med lean
- enten har en uddannelse inden for transportbranchen - eller en solid erhvervserfaring fra branchen
- har minimum 3-5 års ledelseserfaring, gerne suppleret med en lederuddannelse.
- gerne erfaring med projektledelse og implementering af projekter
- er hjemmevant i Office programmerne, samt Navision og Transvision
Det kan du forvente af os:
Du bliver en del af en uformel, dynamisk og rummelig arbejdsplads med gode udviklingsmuligheder, fagligt som personligt. Vi er en miljøvirksomhed baseret på cirkulær økonomi, vi har stærke værdier, og vi lægger vægt på, at du optræder ansvarligt og med respekt for andre mennesker, samt at den enkelte medarbejder oplever en god work-life balance. Hos Dansk Retursystem værdsætter vi mennesker med personlighed og gerne i kombination med et personligt engagement. Derudover har vi respekt for hinanden og med en stærk kultur, hvor vi favner en bred medarbejdergruppe. Vi er CSR-certificeret og tager hånd om vores medarbejdere og løfter et stort socialt ansvar.
Ansøgning
Ansøgningsfrist: Løbende
Lyder ovenstående som et job for dig, så send os din ansøgning ved at trykke på ”Send” knappen herunder. Din ansøgning behandles fortroligt, og du skal være indstillet på at gennemføre en personlighedstest. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte logistikchef, Helle Frost-Larsen på tlf. 5163 0463
BEMÆRK: Kun ansøgninger sendt via "Send" knappen kommer i betragtning.
Om Dansk Retursystem
Dansk Retursystem er en moderne cirkulær økonomisk miljøvirksomhed, som driver det danske pantsystem non-profit. Hver dag afleverer danskerne mere end 3,5 millioner flasker og dåser, som vi sørger for bliver genanvendt til nye drikke- og fødevareemballager. Det sparer på jordens ressourcer, og det sparer klimaet for mere end 114.000 tons CO2 årligt. Det gør en forskel både i et globalt og lokalt perspektiv. Virksomheden blev grundlagt i 2000 af bryggerierne og dagligvarehandlen og er reguleret af Miljøministeriet. Vi er cirka 460 ansatte og omsætter for 1,9 milliarder kr. om året. Du kan læse mere om på www.dansk-retursystem.dk
Dansk Retursystem A/S
Lundagervej 4
8722 Hedensted